if (CookieConsent::check('Analytics')) { }
Eurot Kymenlaaksoon -kampanja on kauppakamarin, jäsenyritysten ja Xamkin yhteinen viestinnällinen kampanja, jolla pyritään kääntämään katseet oman maakunnan yritysten monipuoliseen tarjontaan.
Kolmatta kertaa toteutettava kampanja painottaa tänä syksynä lähiruoan ja lähellä tuotettavien elintarvikkeiden merkitystä. Teeman valintaan vaikutti vahvasti globaali ruokakriisi. Huoltovarmuus ja omavaraisuus tarvitsevat kannattavaa alkutuotantoa.
- Suomalaisesta pellosta pöytään onkin paras resepti tänä syksynä, korostaa projektin vetäjä, viestintäpäällikkö Kirsi Juura Kymenlaakson kauppakamarista..
Kampanja haluaa muistuttaa kuluttajia ostovalintojen merkityksestä koko maakunnan elinvoimalle, verotuloille, työpaikkojen syntymiselle ja pysymiselle sekä yritysten elinvoimalle.
Kampanja toteutettiin oppilaitosyhteistyönä Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamkin opiskelijoiden kanssa. Kuvituksen suunnittelu ja toteutus: Mari Lappalainen, Essi Virtanen, Roosa Pulkkinen, Satu Hämäläinen ja Edit Hakasalo.
Jotta kampanjalle saadaan mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja näin tehoa hyvälle asialle, niin kaikkia Kymenlaakson yrityksiä, organisaatioita, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä pyydetään jakamaan Eurot Kymenlaaksoon -bannereita somessa ja nettisivuillaan.
Bannerit julkaistaan kauppakamarin somekanavissas ja Kotkan ja Kouvolan kadunvarsien isoilla näytöillä seuraavasti.
Voit julkaista saman aikataulun tahdissa, jolloin viesti on yhtäaikaisuudessaan tehokkain. Emme kuitenkaan rankaise, jos julkaisusi on eri aikaan :)
19.9. - 25.9. Kymenlaaksolaist pöytää -banneri
26.9. - 2.10. Makui meiän maakunnast
3.10. - 9.10. Kaikki on koton, käyää syömää
10.10. - 16.10. Nätti kattaus on pual ruakaa
Sometunnisteet: #kymenlaaksonousuun #eurotkymenlaaksoon
Eurot Kymenlaaksoon -kampanja on käynnistynyt Kymenlaakson kauppakamarin kaupan alan valiokunnan ideasta.