if (CookieConsent::check('Analytics')) { }
Koulutukset
Koulutuksessa käydään läpi koko vientiprosessi tarjouspyynnöstä tavaratoimituksiin ja perehdytään viennin eri vaiheissa tarvittaviin asiakirjoihin sekä niiden täyttämiseen. Lisäksi tutustutaan myös kauppakamarien myöntämiin asiakirjoihin.
Tilaisuudessa perehdytään mm.
• vienti- ja tuontirajoituksiin
• EU:n solmimiin vapaakauppasopimuksiin
• alkuperäsääntöjen perusperiaatteisiin ja etuuskohteluasiakirjoihin
• kauppakamarien myöntämiin asiakirjoihin
• viennin erityisasiakirjoihin
• tavaran ennakkotarkastukseen ja sertifiointiin
• asiakirjojen vahvistamiseen ja laillistamiseen
• kuljetuksissa huomioitaviin seikkoihin
• Access2Markets -tietokantaan
• KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatiedon hyödyntämiseen.
Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville henkilöille, niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmallekin henkilöstölle, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.
Asiantuntija:
Asiantuntija, ulkomaankaupan määräykset Jukka Säikkälä, Helsingin seudun kauppakamari
Ohjelma:
09.00 Vientiprosessi tarjouspyynnöstä tavaratoimitukseen – tarvittavat asiakirjat ja niiden täyttö
• Viennin prosessi pähkinänkuoressa
• Vienti- ja tuontirajoitukset
• EU:n solmimat vapaakauppasopimukset
• Alkuperäsääntöjen perusperiaatteet ja etuuskohteluasiakirjat
10.30 tauko
10.45
• Viennin asiakirjat ja erityisasiakirjat
• Tavaran ennakkotarkastus ja sertifiointi
12.00 lounastauko
12.45
• Kauppakamarien myöntämät asiakirjat
• Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
• Kuljetuksissa huomioitavaa
13.45 tauko
14.00
• Access2Markets -tietokanta
• KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatieto viejän apuna
15.00 Tilaisuus päättyy
Koulutus järjestetään yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa.
Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan striimiin, ensimmäinen osallistuja maksaa koko hinnan ja kaikki seuraavat osallistujat -50%. Jokainen osallistuja saa linkin striimin katsomiseen ja voi osallistua koulutukseen mistä haluaa. Ryhmän voit ilmoittaa asiakaspalvelu@kauppakamarinkoulutus.fi tai soita 09 2286 0360.
Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla siitä asiakkaalle sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
Striimin ohjeet:
Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä. Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi
Normaalihinta 695 € + alv 24 %
Jäsenhinta 495 € + alv 24 %
Tapahtuma-aika | Ilmoittautumisaika |
---|---|
2.3.2021 9:00 - 2.3.2021 15:00 | 28.12.2020 16:00 - 16.2.2021 16:00 |